Translate

۱۴۰۱ اسفند ۱۸, پنجشنبه

مطالبات مزدی کارگران در چندین واحد صنفی در تهران


 

 کارگران تعدادی از واحدهای خدماتی، تولیدی و پوشاک در استان تهران ضمن اشاره به عدم پرداخت به موقع حقوقشان، از پرداخت نشدن عیدی پایان سال خود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران تعدادی از واحدهای خدماتی، تولیدی و پوشاک در استان تهران از پرداخت نشدن عیدی پایان سال خود گزارش دادند.

در این گزارش به نقل از یکی از کارگران آمده است: “شب عید جیب‌ مان خالیست و هیچ پولی برای خرید نداریم؛ نمی‌ توانم برای فرزندانم یک لباس ساده بخرم؛ مساله این است که کارفرما گفته اگر فروش خوب نباشد، اینور سال از عیدی خبری نیست. اصلا مشخص نیست عیدی چه زمانی و چه مبلغی پرداخت می‌ شود.”

کارگر یک واحد خیاطی نیز می گوید: “سنت پرداخت عیدی در محل کار ما اصلا به رسمیت شناخته نمی‌ شود؛ کارفرما دلش بخواهد دو یا سه میلیون تومان در آخرین روزها به حسابمان می‌ ریزد؛ این در حالیست که حقوق‌ ها هم معمولا به موقع پرداخت نمی‌شود.”

پرداخت عیدی پایان سال به تمام کارگران مشمول قانون کار حداقل به اندازه‌ دو پایه حقوق کارگری، الزام قانون است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...