Translate

۱۴۰۱ اسفند ۲۸, یکشنبه

محکومیت احمد علیزاده به بیش از شش سال حبس و مجازات های تکمیلی


  احمد علیزاده، دبیر ورزش دبیرستان‌ آبدانان محبوس در زندان ایلام، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام به شش سال و هفت ماه و هفده روز حبس تعزیری و مجازات های تکمیلی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، احمد علیزاده، دبیر ورزش دبیرستان‌ آبدانان به حبس محکوم شد.

در این گزارش آمده است: “شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام به ریاست قاضی رجب محمدی، آقای علیزاده را از بابت اتهام “تشکیل دسته و گروه بیش از دو نفر به قصد برهم زدن امنیت کشور” به شش سال و یک روز حبس تعزیری، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به هفت ماه و شانزده روز حبس تعزیری، دو سال انفصال از خدمت، اقامت اجباری در شهر فنوج از توابع سیستان و بلوچستان و منع فعالیت در فضای مجازی محکوم کرده است.”

گفته می شود که وی در جریان این جلسه، از اتهام “توهین به رهبری”، تبرئه شده است.

بر اساس این گزارش؛ “آقای علیزاده در شهریورماه سال جاری نیز توسط هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان آموزش پرورش استان ایلام از بابت اتهامات “اخلال شدید در نظم عمومی، تمرد نسبت به ماموران حین انجام وظیفه، تخریب و ایجاد حریق در سطح شهر و لیدری جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور” به بازنشستگی با تقلیل ۲ گروه محکوم شده بود.”

وی روز دوشنبه ۲۵ مهر ماه، در رابطه با اعتراضات سراسری در شهرستان آبدانان استان ایلام توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. او پس از چندی با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای علیزاده مجددا در تاریخ هفدهم دی ماه، توسط نیروهای امنیتی در آبدانان بازداشت و به زندان ایلام منتقل شد.

احمد علیزاده، دبیر ورزش ۵۰ ساله اهل آبدانان است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...