Translate

۱۴۰۱ اسفند ۱۳, شنبه

عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت مهدی مسکین نواز در زندان تهران بزرگ


 

مهدی مسکین نواز، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی مسکین نواز، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، از رسیدکی مناسب پزشک محروم مانده است.

یک منبع مطلع با بیان اینکه “آقای مسکین نواز از ناحیه مهره گردن، مهره کمر، مینیسک و کشکک زانو دچار درد شدید است”، به هرانا گفت: “وی هم اکنون از ادامه مراحل درمان در بیمارستان خارج از زندان محروم مانده است.”

این منبع مطلع افزود: “علاوه بر این، وی از بابت پرونده جدید که در دوران حبس در زندان رجایی شهر کرج، علیه وی گشوده شده، کماکان در بلاتکیفی بسر میبرد. همچنین تاکنون برای مهدی مسکین نواز کارت تلفن صادر نشده است.”

آقای مسکین نواز در تاریخ ۲۴ بهمن ماه، از بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

لازم به ذکر است، در روز دوشنبه دهم بهمن ماه، مهدی مسکین نواز از زندان رجایی شهر کرج به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. همزمان نیز عسل مسکین نواز، دختر ۱۷۷ ساله این زندانی توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده بود.

مهدی مسکین نواز در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۹۸ به دلیل «فعالیت در فضای مجازی و مدیریت یک کانال تلگرامی با مضمون براندازی» توسط نیروهای امنیتی در بندر انزلی بازداشت شد. او نهایتا پس از پایان مراحل بازجویی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

آقای مسکین نواز در مردادماه ۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی، اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری و دو سال اقامت اجباری در فهرج کرمان و ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی نیز محکوم شد.

وی نهایتا در تاریخ ۱ اردیبهشت‌ماه ۹۹ از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

مهدی مسکین نواز، متولد ۱۳۵۸، متاهل، پدر یک دختر ۱۷ ساله است و تا زمان بازداشت ساکن بندر انزلی بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...