Translate

۱۴۰۱ اسفند ۲۷, شنبه

تعدیل نیرو؛ قرارداد ۵۲ کارگر دارای معلولیت در کارخانه فیروز تمدید نشد


  – طی دو ماه گذشته، پنجاه و دو کارگر دارای معلولیت که در کارخانه «فیروز» واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین مشغول کار بودند، با اتمام قرارداد کار بیکار شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، پنجاه و دو کارگر کارخانه «فیروز» واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین بیکار شدند.

براساس این گزارش، کارگران یاد شده که همگی از معلولان تحت حمایت بهزیستی و از اقشار ضعیف جامعه هستند، به دلیل پایان مدت قرارداد شغل خود را از دست داده‌اند.

طبق اظهارات کارگران؛ از قرار معلوم هریک از این کارگران حدد پنج تا پانزده سال سابقه کاری دارند و قرارداد کاری آن‌ها پایان یافته است.

یکی از این کارگران با یادآوری اینکه نزدیک به هزار کارگر در این واحد تولیدی محصولات بهداشتی کودک مشغول کار هستند، گفت: دلیل کارفرما برای بیکاری کارگرانی که خود معلول هستند، کاهش هزینه‌ها است. و این نگرانی وجود دارد که همکاران دیگری نیز به همین سرنوشت مبتلا شوند.

سیدجلیل حسینی، معاون روابط کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی قزوین با تایید خبر بیکاری تعدادی از کارگران کارخانه فیروز گفت: طی دو ماه گذشته پانزده کارگر زن و سی و هفت کارگر مرد از شرکت فیروز تعدیل از کار شده‌اند.

او با بیان اینکه کارگران اخراجی از معلولان تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند، افزود: طبق مصوبه قانون اشتغال معلولان در دستگاه‌های متولی، بهزیستی موظف است این موضوع را پیگیری کند و اداره کار نیز موظف به بازرسی میدانی از نحوه کارکرد کارگران، موارد ایمنی و بهداشتی در شرکت‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...