۱۴۰۱ اسفند ۲۴, چهارشنبه

پلمب فروشگاه لباس زنانه به دلیل “کشف حجاب” در بهبهان


 

– روز پنجشنبه هجدهم اسفند ماه، فروشگاه لباس بهارگل واقع در بهبهان به دلیل “کشف حجاب” برای سومین بار پلمب شد. بهار خنیابپور، صاحب این فروشگاه، در اواخر آذر ماه پس از مراجعه به شعبه یک کیفری دادگستری بهبهان برای انجام مراحل فک پلمب محل کسب خود، بازداشت و پس از یک هفته با تودیع قرار وثیقه از زندان سپیدار اهواز آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه هجدهم اسفند ماه ۱۴۰۱، فروشگاه لباس بهارگل واقع در بهبهان برای سومین بار پلمب شد.

یک منبع مطلع ضمن بیان اینکه این پلمب همچنان ادامه دارد افزود: “علت پلمب این فروشگاه، کشف حجاب و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.”

فروشگاه لباس بهارگل اولین بار از تاریخ چهارده آذر ماه سال جاری تا چهاردهم دی ماه به دلیل پیوستن به اعتصابات و انتشار مطالبی در صفحه مجازی پلمب و صاحب این کسب و کار، بهار خنیابپور در تاریخ سی آذرماه در حالی که برای انجام مراحل فک پلمب محل کسب خود به شعبه یک کیفری دادگستری بهبهان مراجعه کرده بود، به دستور بازپرس مرادی بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل و نهایتا در تاریخ ششم دی ماه با تودیع قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شد.

این فروشگاه برای دومین بار در تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه به مدت یک هفته و از تاریخ هجدهم اسفند ماه تاکنون برای سومین بار پلمب شد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر