Translate

۱۴۰۲ فروردین ۲۷, یکشنبه

اعتراضات سراسری؛ تداوم بازداشت سه عضو یک خانواده در زندان اوین


  نصراله فلاحی و فرزندانش اردوان و ارغوان فلاحی که در آبان سال گذشته در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نصراله فلاحی و فرزندانش اردوان و ارغوان فلاحی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، کماکان در زندان اوین بسر میبرند.

عرفان کرم ویسی، وکیل دادگستری با اشاره به اینکه “از قبول وکالتم برای آقای فلاحی و فرزندانش در دادسرای اوین ممانعت به عمل آمده، اعلام کرد: اتهاماتی از جمله “محاربه”، “افساد فی‌الارض از طریق اقدام گسترده علیه کشور” و “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم” علیه این شهروندان مطرح شده است.

همچنین یک منبع نزدیک به خانواده آنها در این خصوص به هرانا گفت: “تا کنون دو جلسه بازجویی در شعبه شش بازپرسی دادسرای اوین برای این شهروندان برگزار شده است. کیفرخواست پرونده آنان کماکان صادر نشده است.”

اردوان فلاحی در تاریخ دوازدهم آبان سال گذشته در اصفهان و آقای فلاحی و دخترش ارغوان در تاریخ سیزدهم آبان در شیراز بازداشت و نهایتا در تاریخ بیست و سوم بهمن ماه سال گذشته به زندان اوین منتقل شدند.

آقای فلاحی شصت و شش ساله و اردوان بیست و چهار ساله در بند چهار زندان اوین و ارغوان بیست و دو ساله در بند زنان زندان اوین بسر میبرند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...