Translate

۱۴۰۲ خرداد ۲۹, دوشنبه

پرونده دو زن روزنامه نگار به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد


 کیفرخواست پرونده سعیده شفیعی و نسیم سلطان بیگی، دو زن روزنامه نگار ساکن تهران صادر و پرونده آنها به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیفرخواست پرونده سعیده شفیعی و نسیم سلطان بیگی صادر شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این افراد به هرانا گفت: “بر اساس کیفرخواست صادره، پرونده این روزنامه نگاران به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری ارجاع داده شد. از خانم ها شفیعی و سلطان بیگی خواسته شده است تا روز دوشنبه ۱۲ تیرماه جهت دفاع از اتهامات مطروحه، در این شعبه حاضر شوند.”

اوایل اردیبهشت ماه امسال، سعیده شفیعی و نسیم سلطان بیگی به همراه تنی دیگر از روزنامه نگاران ساکن تهران، طی ابلاغیه هایی جداگانه جهت اخذ آخرین دفاع به دادسرای اویناحضار شدند.

“تبلیغ علیه نظام” از جمله اتهام مطروحه علیه این شهروندان است. در این پرونده، نوشته های مختلف آنان از مصادیق طرح این اتهام ذکر شده است.

نسیم سلطان بیگی، خبرنگار و فعال دانشجویی سابق، شامگاه ۲۱ دی‌ ماه ۱۴۰۱، هنگام خروج از کشور توسط ماموران اطلاعات سپاه در فرودگاه بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او نهایتا در تاریخ هفدهم بهمن ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

همچنین سعیده شفیعی روزنامه نگار و نویسنده کتاب های دختر پیچ و ایستگاه گورخوانو، در تاریخ دوم بهمن ماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی در تاریخ هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

بر اساس گفته های پیشین مسئولین قضایی، اینطور برداشت شده بود که این افراد با توجه به سوابق و پرونده، از جمله بازداشت شدگان اعتراضات اخیر هستند که با اعمال عفو مطروحه در بهمن مال گذشته، پرونده آنان مختومه شده باشد. برداشتی که با توجه به وضعیت کنونی پرونده، نادرست بودن آن محرز است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...