Translate

۱۴۰۲ مهر ۸, شنبه

ممنوعیت تماس و ملاقات؛ گزارشی از آخرین وضعیت حمیده زراعی در زندان کچویی کرج


 – حمیده زراعی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ که در زندان کچویی کرج محبوس است، از روز شنبه بیست و پنجم شهریورماه، با دستور مسئولان مربوطه از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمیده زراعی محبوس در زندان کچویی کرج محروم از تماس تلفنی و ملاقات است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی به هرانا گفت: “خانم زراعی از تاریخ بیست و پنجم شهریور ۱۴۰۲، از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده خود محروم مانده است. این اقدام به دلیل انتشار فایل صوتی حمیده زراعی به خارج از زندان صورت گرفته است.”

بر اساس اطلاعاتی که به دست هرانا رسیده است، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حمیده زراعی که قرار بود روز جاری در شعبه یکم دادگاه انقلاب کرج برگزار شود، به دلیل اعتراض و حاضر نشدن خانم زراعی در شعبه قضایی مذکور، لغو شده است.

در مردادماه سال جاری خانم زراعی با دریافت ابلاغیه ای به شعبه قضایی مذکور احضار شده بود.

حمیده زراعی در تاریخ هشتم خردادماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و پس از گذشت دو روز به زندان کچویی کرج منتقل شد.

دو روز بعد، جلسه بازپرسی این شهروند در شعبه بیست و دوم دادسرای عمومی و انقلاب کرج برگزار شد.

خانم زراعی پیشتر در تاریخ سیزدهم اردیبهشت ماه امسال، با دریافت ابلاغیه ای از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی” به شعبه بیست و دو بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرج احضار شده بود.

حمیده زراعی، پیشتر در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال گذشته به دنبال صدور بخشنامه “عفو” از زندان کچویی کرج آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...