Translate

۱۴۰۳ تیر ۲۹, جمعه

رشت؛ سه فعال حقوق زنان جهت اجرای حکم حبس بازداشت شدند


 چهارشنبه بیست و هفتم تیرماه، هومن طاهری، سارا جهانی و یاسمین حشدری، سه فعال حقوق زنان در گیلان، پس از مراجعه به اجرای احکام دادسرای رشت بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  چهارشنبه بیست و هفتم تیر ۱۴۰۳، سه فعال حقوق زنان در گیلان راهی زندان لاکان رشت شدند

.

مادر هومن طاهری ضمن انتشار این خبر اعلام کرد که آقای طاهری، سارا جهانی و یاسمین حشدری پس از مراجعه به واحد اجرای احکام دادسرای رشت، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شدند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این فعالان ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “این افراد همزمان با بازداشت زهره (فاطمه) دادرس در تاریخ بیستم تیرماه، به شعبه اجرای احکام دادسرای رشت احضار شده بودند.”

پرونده این افراد که با هشت تن دیگر از فعالین حقوق زنان در گیلان به نام های فروغ سمیع نیا، زهره (فاطمه) دادرس، زهرا دادرس، شیوا شاه سیاه، نگین رضایی، آزاده چاوشیان، متین یزدانی و جلوه جواهری مشترک است، اواخر خردادماه سال جاری به شعبه اجرای احکام دادسرای رشت ارجاع داده شده بود.

این فعالین حقوق زنان در تاریخ ۲۵ و ۲۶ مرداد ۱۴۰۲، به صورت جداگانه در استان گیلان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. هومن طاهری در تاریخ بیست و ششم شهریورماه سال گذشته، یاسمین حشدری در تاریخ بیست و هشتم شهریورماه و سارا جهانی نیز در تاریخ نهم مهرماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شده بودند.

در تاریخ دهم اسفندماه سال گذشته، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد در یک پرونده مشترک در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی برگزار شده بود. حکم بدوی آنها توسط شعبه مذکور اوایل فرودین ماه سال جاری، به آنها ابلاغ شد.

حکم آنها در تاریخ هشتم خردادماه سال جاری توسط شعبه یازده دادگاه تجدیدنظر استان گیلان به ریاست قاضی محمدصادق ایران عقیده تایید شد.

بر اساس حکم صادره، سارا جهانی و یاسمین حشدری از بابت اتهامات عضویت در گروه و اجتماع و تبانی با هدف برهم زدن امنیت ملی هر کدام به شش سال و یک ماه و هفده روز حبس و هومن طاهری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شدند.

همچنین در این حکم دیگر متهمان این پرونده به حبس محکوم شدند. زهره دادرس به ۹ سال و شش ماه و دو روز حبس و زهرا دادرس، فروغ سمیع نیا، شیوا شاه سیاه، نگین رضایی، آزاده چاوشیان و متین یزدانی هر کدام به شش سال و یک ماه و هفده روز حبس و جلوه جواهری به یک سال زندان محکوم شده اند.

روز چهارشنبه بیستم تیرماه امسال، زهره (فاطمه) دادرس و زهرا دادرس و روز شنبه بیست و سوم تیرماه، متین یزدانی، فروغ سمیع‌ نیا، جلوه جواهری، نگین رضایی، شیوا شاه‌ سیاه و آزاده چاوشیان جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شدند. از میان این افراد خانم یزدانی از زندان به مرخصی استعلاجی اعزام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...