Translate

۱۴۰۳ تیر ۳۱, یکشنبه

محروم از درمان؛ گزارشی از آخرین وضعیت محمد داوری در زندان عادل آباد شیراز


 – محمد داوری، فعال کارگری محبوس در زندان عادل آباد شیراز، علیرغم حال نامساعد جسمانی، از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به بهداری زندان محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد داوری، زندانی سیاسی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: “محمد داوری پس از ۱۷ روز اعتصاب غذا و نگهداری در بند ارشاد، اکنون با مشکلات پزشکی مانند درد در ناحیه قلب، بی حسی و مورمور شدن دائمی انگشتان دست راست تا آرنج و بیماری‌های پوستی و اگزما مواجه است. با وجود درخواست‌های مکرر برای انتقال به بهداری زندان، مسئولین مربوطه از اعزام وی ممانعت به عمل می‌آورند.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “مسئولین زندان از حضور آقای داوری و دیگر زندانیان سیاسی در دفتر خدمات قضایی جلوگیری می‌کنند و مانع از ثبت شکایت آنها علیه حفاظت اطلاعات زندان عادل آباد شیراز می‌شوند. این شکایات مربوط به شکنجه، ضرب و شتم و عدم رعایت نظامات قانونی هستند.”

آقای داوری مدتی بعد از اجرای حکم حبس خود، به دلیل اعتراض به نحوه برخورد نامناسب مسئول فروشگاه زندان با زندانیان، به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل شد. او در تاریخ نوزدهم خردادماه، در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب غذا زد و با وعده مساعد مسئولان به اعتصاب خود پایان داد و به بند عمومی زندان بازگشت.

محمد داوری مورخ بیست و ششم اردیبهشت ماه امسال بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد. آقای داوری پیشتر با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس به این شعبه احضار شده بود.

وی اوایل آذرماه سال گذشته توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی از بابت اتهام توهین به رهبری به سه سال حبس تعزیری، منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه، منع فعالیت در فضای مجازی و اقامت اجباری در شهرستان بردسیر کرمان به مدت دو سال و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به نفع گروه های معاند در فضای مجازی به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال حبس برای او قابل اجرا است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده داوری در رابطه با جزئیات روند دادگاه به هرانا گفته بود: “دادگاه در رابطه با طرح اتهام توهین به رهبری علیه متهم هیچ مصداقی را اعلام نکرد. همچنین بخش دیگری از پرونده وی از بابت اتهام نشر اکاذیب در دادگاه کیفری شیراز در حال بررسی است.”

محمد داوری، متولد ۱۳۷۳ در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای مدرک کارشناسی عمران دانشگاه آزاد یاسوج و دانشجوی مقطع کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه گلستان شیراز، پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...