Translate

۱۴۰۳ تیر ۳۱, یکشنبه

دادگاه تجدیدنظر؛ وحید پورطهماسب به پرداخت جزای نقدی محکوم شد


 وحید پورطهماسب، توسط دادگاه تجدیدنظر استان مازندران به پرداخت جزای نقدی محکوم شد. وی در مرحله بدوی به دو سال و شش ماه حبس تعزیزی محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید پورطهماسب به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس حکمی که در تاریخ بیست و سوم تیرماه، توسط شعبه ۹ دادگاه تجدیدنظر استان مازندران به ریاست الیاس شاکری صادر و به آقای پورطهماسب ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام “فعالیت آموزشی تبلیغی انحرافی مغایر با شرع مقدس اسلام” به پرداخت بیست و پنج میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است. همچنین وی از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” تبرئه شده است.

وی در مرحله بدوی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان آمل، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران” به تحمل شش ماه حبس تعزیری و از باب اتهام “فعالیت تبلیغی مغایر با شرع مقدس اسلام” به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این شهروند در تاریخ ۲۸ ابان سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۲۷ اذر ماه همان سال با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شد. پرونده آقای پورطهماسب در مراحل بازپرسی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای بابل رسیدگی شده بود.

وحید پورطهماسب، از اعضای عرفان حلقه پیش از نیز بواسطه فعالیت های خود، سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...