۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

اعتراضات سراسری؛ ۷ شهروند در کرمان بازداشت شدند


  روابط عمومی سپاه استان کرمان با انتشار اطلاعیه ای از بازداشت ۷ شهروند تحت عنوان “لیدر و عناصر اصلی” اعتراضات خبر داده و عنوان کرد که برخی از افراد بازداشت شده دو تابعیتی هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، هفت شهروند در رابطه با اعتراضات سراسری در استان کرمان توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شدند.

روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان ضمن بیان اینکه “برخی از افراد بازداشت شده دو تابعیتی هستند” مدعی شد: “شبکه ای سازمان یافته تحت عنوان “زاگرس”  که با هدایت مستقیم عناصری از کشور انگلیس و تشکیل تیم از عناصر فعال ضدانقلاب در داخل و خارج کشور به هدایت و راهبری توطئه های براندازی بویژه در جریان آشوب های اخیر می پرداختند شناسایی و تعداد ۷ نفر از عناصر اصلی و لیدرهای آن در داخل کشور که در امر برنامه ریزی، هدایت، تولید محتوا و اقدامات میدانی در اغتشاشات و آشوب های اخیر مشارکت داشتند دستگیر شدند و همزمان با اقدامات فنی و سایبری، گروهها و کانال های مرجع آنان نیز از دسترس خارج و مسدود گردید.”

در این گزارش به هویت شهروندان بازداشتی و محل نگهداری آنها اشاره ای نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر