۱۴۰۱ آذر ۲۷, یکشنبه

طرح اتهام محاربه برای میثم مبرهن، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در ملکان


  – میثم مبرهن، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر در ملکان، با اتهام محاربه مواجه شده است. اتهامی که می تواند به صدور حکم اعدام برای وی منتهی شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثم مبرهن، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر در ملکان، با اتهام محاربه مواجه شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “میثم اواخر آبان ماه امسال در جریان اعتراضات مردمی در محله ستارخان ملکان بازداشت و سپس به زندان مراغه منتقل شد. او به دلیل آتش زدن پرچم جمهوری اسلامی ایران، با اتهاماتی از قبیل محاربه مواجه شده است. “

منبع مطلع ادامه داد: “خواهر و مادر آقای مبرهن نیز برای اعمال فشار مضاعف بر این زندانی و اخذ اعترافات اجباری از وی، مدتی بازداشت بودند.”

همزمان، رسانه های نزدیک به حکومت ویدیویی از اعترافات اجباری میثم مبرهن را پخش کرده اند.

طی چندماه اخیر، برخی از شهروندان در ارتباط با اعتراضات سراسری با اتهاماتی از قبیل محاربه و یا افساد فی الارض مواجه شده اند؛ اتهاماتی که صدور حکم اعدام را برای آنها در پی داشته و یا می تواند به صدور این حکم منتهی شود.

پیش از این، حکم مجیدرضا رهنورد و محسن شکاری، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر که با اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شده بودند، طی یک بازه زمانی ۴ روزه در مشهد و تهران به مرحله اجرا در آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر