۱۴۰۱ آذر ۲۷, یکشنبه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از بازداشت دو شهروند

 


 علی بیگلر، شهروند ساکن ابهر، علیرغم گذشت بیش از ۴۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان ابهر در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. به علاوه روز سه شنبه ۲۲ آذر، مصطفی اسدی توسط نیروهای امنیتی در کرمانشاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی بیگلر، شهروند ساکن ابهر، علیرغم گذشت ۴۳ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان ابهر در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی به هرانا گفت: «علی با اتهاماتی از قبیل اقدام علیه امنیت ملی مواجه شده است. خانواده این معترض بازداشتی، هیچ اطلاعی از وضعیت فرزندشان ندارند؛ امری که به افزایش نگرانی های آنها در خصوص وضعیت آقای بیگلر منجر شده است.»

منبع مطلع افزود: «وی روز جمعه ۱۳ آبان ماه بازداشت و ابتدا به زندان زنجان منتقل شد. آقای بیگلر تحت فشار ماموران ناچار به اعترافات اجباری شده بود. او نهایتا چندی پیش به زندان ابهر انتقال داده شد.»

همچنین، روز سه شنبه ۲۲ آذرماه، یک شهروند معترض در کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

کردپا هویت وی را “مصطفی اسدی، ٢۵ ساله، دارای مدرک لیسانس رشته علوم کامپیوتر از دانشگاه آزاد کرمانشاه” عنوان کرده است.

تا زمان تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه آقای اسدی اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر