Translate

۱۴۰۱ آذر ۲۴, پنجشنبه

اعتراضات سراسری؛ نگرانی از سرنوشت پنج ورزشکار بازداشتی در شیراز


 – یکی از رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی به تازگی ویدیویی از اعترافات اجباری پنج ورزشکار که در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده اند را منتشر کرده که این موضوع باعث افزایش نگرانی ها در خصوص وضعیت آنها شده است. به صورت رسمی تنها اسامی کوچک این افراد منتشر شده که با توجه تشابه این پنج اسم با بازداشت شدگان شیراز به نظر میرسد که آنها دنا شیبانی، محمد خیوه، اشراق نجف‌آبادی، امیرارسلان مهدوی و حسام الدین موسوی هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران به تازگی ویدیویی از اعترافات اجباری ۵ ورزشکار ساکن شیراز منتشر کرده است.

تسنیم تنها اسامی کوچک این افراد را منتشر کرده است، اما با توجه تشابه این پنج اسم با بازداشت شدگان شیراز به نظر میرسد که آنها دنا شیبانی مربی اسنوبرد و گرافیست، حسام الدین موسوی مربی سنگ‌نوردی، امیرارسلان مهدوی مربی اسنوبرد، اشراق نجف‌آبادی مربی دوچرخه‌سواری و محمد خیوه کوهنورد و طبیعت‌گرد، هستند.

یک منبع مطلع در خصوص حسام الدین موسوی و امیرارسلان مهدوی به هرانا گفت: «هر دو از مربیان ورزشی سرشناس در شیراز هستند که همراه با تعداد دیگری از ورزشکاران شیرازی توسط اطلاعات سپاه بازداشت شدند. آقایان موسوی و مهدوی در بازداشتگاه پلاک صد (۱۰۰) شیراز به سر می برند.»

در اعترافات اجباری این شهروندان که مشخص نیست تحت چه شرایطی ضبط شده است، ادعا شده که آنها متهمان یک “بمب گذاری ناموفق” در شیراز هستند. پخش اعترافات اجباری باعث افزایش نگرانی ها در خصوص وضعیت آنها شده است.

این شهروندان پیشتر در جریان اعتراضات سراسری جاری توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شده بودند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...