۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

بازداشت شماری از شهروندان معترض در تهران و پاکدشت


  چهار شهروند در تهران تحت عنوان آنچه “عاملان و لیدرهای اصلی اعتراضات” عنوان شده است، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همچنین فرمانده انتظامی پاکدشت از بازداشت چند تن در این شهرستان خبر داد و این افراد را “عاملان آتش زدن دستگاه‌های خودپرداز” در جریان اعتراضات عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از مدارا، روز شنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۱، چهار شهروند در تهران در ارتباط با اعتراضات سراسری بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای این شهروندان را “عاملان و لیدرهای اصلی نا امنی و دعوت به اغتشاش در میدان انقلاب” عنوان کرد.

در این اطلاعیه آمده است که این شهروندان “در فراخوان ۲۸ آذر ماه اقدام به تخریب و آتش زدن اموال و اماکن عمومی و دولتی و سر دادن شعارهای هنجارشکنانه کرده بودند”.

از سوی دیگر فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت از بازداشت شماری از شهروندان خبر داد.

نجم الدین مرادی، بدون اشاره به هویت و تعداد شهروندان بازداشتی، مدعی شد که این افراد در جریان اعتراضات سراسری اقدام به آتش زدن ۲ دستگاه‌ خودپرداز کرده اند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر