۱۴۰۱ آذر ۱۲, شنبه

سهند نورمحمدزاده به اعدام محکوم شد


 خبرگزاری هرانا – سهند نورمحمدزاده، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در تهران به اعدام محکوم شد. وی، در تاریخ ۱۶ آبان ماه از بابت اتهام “محاربه” در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهند نورمحمدزاده، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در تهران به اعدام محکوم شد.

حامد احمدی، وکیل مدافع تسخیری آقای نورمحمدزاده، ضمن تایید ابلاغ حکم اعدام از بابت اتهام «محاربه» برای او عنوان کرد: “این حکم بدوی است و می‌توان در دیوان عالی کشور به آن اعتراض کرد.”

سهند نور محمدزاده، فرزند جعفر و متولد ۱۳۷۵ در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه، در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام “محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات” محاکمه شد.

مصادیق و مستندات قوه قضاییه جهت متهم کردن آقای نورمحمدزاده به «محاربه» شامل ویدئوهایی است که به نظر می‌رسد او در میان معترضانی که خیابان را بسته‌اند حضور دارد.

حامد احمدی، وکیل مدافع تسخیری آقای نورمحمدزاده عنوان کرده است: “موکلش منکر کندن نرده و آتش زدن سطل زباله شده است. همچنین، سهند در تمام مراحل دادرسی به صراحت اقدامات خود با هدف مقابله با نظام را انکار کرده است”. به گفته وی، موکلش پس از آغاز تجمع به محل آن رسیده که از این نظر “نقش لیدر” بودن او زیر سوال می‌رود.

این وکیل دادگستری پیش از این گفته بود: “قاضی دوم و مستشار پرونده حکم اعدام را امضا نکرده و از این نظر روال حقوقی آن کامل نشده است”.

پیش از این، مرکز رسانه ای قوه قضاییه شمار افرادی که در جریان اعتراضات سراسری جاری از بابت اتهامات “فساد فی الارض” و “محاربه” به اعدام محکوم شده اند را ۶ تن عنوان کرده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر