۱۴۰۱ آذر ۱۲, شنبه

رضا نیکنامی، در زندان گرمسار اقدام به خودکشی کرد


 خبرگزاری هرانا – رضا نیکنامی، شهروند بازداشتی اهل گرمسار پنجشنبه شب ۱۰ آذرماه، در زندان این شهر اقدام به خودکشی کرد. هم اکنون وضعیت حال عمومی وی مناسب است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پنجشنبه شب ۱۰ آذر ۱۴۰۱، رضا نیکنامی شهروند بازداشتی اهل گرمسار در زندان این شهر اقدام به خودکشی کرده است.

وضعیت آقای نیکنامی پس از اقدام به خودکشی مناسب توصیف شده است. این شهروند اوایل مهرماه، در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و تاکنون به صورت بلاتکلیف در زندان گرمسار بسر میبرد.

پیشتر یک منبع مطلع درباره بازداشت وی به هرانا گفته بود: “آقای نیکنامی به دلیل سردادن شعار اعتراضی و پاره کردن عکس بازداشت شده و هم اکنون به دلیل اخذ اعتراف اجباری تحت فشار است.”

رضا نیکنامی، ۲۸ ساله و اهل شهرستان گرمسار در استان سمنان است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر