Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

معوقات مزدی کارگران شهرداری ایرانشهر و معلمان روستای سورگاه


 – شماری از کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری ایرانشهر و جمعی از معلمان روستای سورگاه دهستان رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج از معوقات مزدی چندین ماه خود خبر دادند. معلمان روستای سورگاه در اعتراض مطالبات مزدی خود، دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، پرداخت حقوق نزدیک به ۵۰۰ کارگر شاغل در شهرداری ایرانشهر که به عنوان کارگر خدماتی و فضای سبز در سطح شهر فعالیت می‌کنند دچار تاخیرهای طولانی مدت شده است.

یکی از این کارگران گفت: “بی‌توجهی به مطالباتمان باعث شده جدا از ۵ ماه حقوق، حق عیدی سال‌های گذشته نیز پرداخت نشود. ما کارگران با روزی ۸ تا ۱۲ساعت کار سخت از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان شهرداری به جای پیگیری مطالبات‌مان، معوقات مزدی پنج ماهه کارگران را تکذیب می‌کنند.”

وی افزود: “سالهاست پیگیر وضعیت شغلی‌ مان از مسئولان شهری هستیم اما تاکنون تصمیم جدی تامین منابع مالی و حل مشکلات گرفته نشده و این موضوع نگرانی ما را بیشتر می‌کند چراکه جدا از ناکافی بودن مزد، در سال‌های اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد مدیران شهری، در مقاطعی حق بیمه ما با تاخیر پرداخت شده است.”

او در خاتمه با بیان اینکه ما کارگران شهرداری ایرانشهر هستیم گفت: “انتظار داریم شهرداری ایرانشهر حداقل بخشی از مطالبات ما کارگران را بپردازد تا معیشت و چرخ زندگی ما هم بچرخد.”

معوقات مزدی معلمان قلعه گنج

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز شنبه ۳ دی ماه ۱۴۰۱، معلمان روستای سورگاه دهستان رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج، به دلیل تاخیر سه ماه پرداخت حقوق، دست به اعتصاب زدند.

بر اساس این گزارش، این معلمان علیرغم گذشت سه ماه فقط دو میلیون تومان وجه نقد دریافت کرده اند و وضعیت معیشتی نامناسبی دارند.

همچنین گفتنی است: “در طول سه ماه اخیر چندین بار معلمان این روستا جایگزین شدند و دانش آموزان این روستا وضعیت درسی نامناسبی دارند و ممکن است با اعتصاب معلمان، روستای سورگاه دهستان رمشک، دانش آموزان این روستا از تحصیل بازمانده و این چندمین سال پیاپی بعد از بیماری کرونا است که باعث تعطیلی مدارس و بازماندن بسیاری از دانش آموزان این مناطق از تحصیل شده که دسترسی به امکاناتی از قبیل موبایل و فضای مجازی را نداشته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...