Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

اعتراضات سراسری؛ محمد سیامک‌ نیا به پرداخت شهریه دانشجویان و جزای نقدی محکوم شد


 محمد سیامک‌ نیا، فیلمساز اهل تبریز توسط دادگاه به پرداخت شهریه ثابت ۲۰ نفر دانشجوی شبانه رشته حقوق به مدت ۲ ترم بدل از یک سال حبس تعزیری و پرداخت  جزای نقدی محکوم شد. وی پیشتر در جریان اعتراضات سراسری در تبریز بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد سیامک‌ نیا به جریمه باد از حبس محکوم شد.

بر اساس مطلبی که آقای سیامک نیا در حساب شخصی خود در توییتر منتشر کرده است، وی در ابتدا توسط دادگاه به یک سال حبس تعریزی محکوم شده بود که به دلیل فقدان سوء سابقه، به پرداخت شهریه ثابت ۲۰ نفر دانشجوی شبانه رشته حقوق به مدت ۲ ترم و  ۸ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

محمد سیامک‌ نیا، فیلمساز اهل تبریز، در تاریخ ۲ مهرماه در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه از زندان تبریز آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...