Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

اعتراضات سراسری؛ امیرعماد میرمیرانی به ۶ سال حبس محکوم شد


 – امیرعماد میرمیرانی، معروف به «جادی» و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ سال حبس محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیرعماد میرمیرانی، معروف به جادی به تحمل دوران حبس محکوم شد

.

براساس مطلبی که این برنامه نویس و فعال حوزهٔ تکنولوژی های جدید در صفحه شخصی خود منتشر کرده است، وی توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به تحمل ۵ سال حبس و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است.

مطالب منتشر شده توسط این شهروند در پلتفرم توییتر از مصادیق اتهامات وارده علیه وی عنوان شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی برای وی قابل اجرا خواهد بود.

آقای میرمیرانی در اواسط مهرماه در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شد. وی اواخر آبان از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد و از حق دسترسی به وکیل محروم مانده بود.

وی پس از حدود ۷۰ روز با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تاپایان مراحل دادرسی از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...