Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

تایید حکم حبس مصطفی حسینی طباطبایی و ۷ نفر از همراهانش در دادگاه تجدیدنظر


 سیدمصطفی حسینی طباطبایی، اسلام شناس و پژوهشگر قرآن و ۷ تن از همراهانش به نام های عبدالحمید آسوده خلجانی، مجید ناصری، محسن رضوانی خالدی، کوروش موذنی، علیرضا بهادری نژاد، رضا رهنما و محمدحسین ابن الرضا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران مجموعا به تحمل ۲۸ سال حبس و محرومیت های اجتماعی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه تجدید نظر استان تهران حکم محکومیت مصطفی حسینی طباطبایی و ۷ نفر از همراهانش را عینا تایید کرد.

بر اساس این حکم، که توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران صادر و به محمد حسین آقاسی وکیل متهمان این پرونده ابلاغ شده، از بابت اتهام «تشکیل گروه به قصد اقدام علیه امنیت ملی» سیدمصطفی حسینی طباطبایی به ۸ سال حبس تعزیری، عبدالحمید آسوده خلجانی به ۵ سال حبس و مجید ناصری به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند. همچنین پنج تن دیگر از متهمان این پرونده به نام های محسن رضوانی خالدی، کوروش موذنی، علیرضا بهادری نژاد، رضا رهنما و محمدحسین ابن الرضا هر کدام به ۲ سال حبس تعزیری (که به مدت پنج سال به تعلیق درآمده است) محکوم شدند. محکومان این پرونده علاوه بر احکام یاد شده به منع عضویت در گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی (در فضای مجازی و غیر آن) و منع خروج از کشور به مدت ۲ سال نیز محکوم شدند.

پیشتر این حکم توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشار صادر شده بود.

سیدمصطفی حسینی طباطبایی، پژوهشگر قرآن ۸۷ ساله که به دلیل داشتن برداشت متفاوت از قرآن از سوی حکومت ایران پیشتر نیز مورد انتقاد قرار گرفته بود، به همراه جمعی از نزدیکانش از جمله محسن رضوانی خالدی، کوروش موذنی، علیرضا بهادری نژاد، رضا رهنما و محمدحسین ابن الرضا در فروردین ماه ۱۴۰۰ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و مدت دو ماه را در سلول های انفرادی نگهداری شدند. این افراد در نهایت به قید وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شدند. همزمان با این بازداشت ها، جلسات تفسیر قرآن، نماز و سخنرانی های آقای طباطبایی نیز با فشار اطلاعات سپاه تعطیل شدند.

در بهار امسال و پس از انتشار ویدئویی جنجالی از آقای طباطبایی که وی در آن به مناظره با «آیت الله قزوینی» و عدم وجود دلایل کافی برای اثبات «امام زمان» می پردازد. از خرداد تا مرداد ماه ۱۴۰۱ آقای طباطبایی و سایر افرادی که همراه با وی بازداشت و به قید وثیقه آزاد بودند، در دفتر نظارت و پیگیری در خیابان ایرانشهر به مدت ۲۱ جلسه مورد بازجویی قرار گرفتند.

گفتنی است در این پرونده ۴۱ نفر احضار و بازجویی شدند که در حال حاضر پرونده ۵ تن دیگر از نزدیکان آقای طباطبایی در دادسرا مفتوح است و برای سایرین قرار منع تعقیب صادر شده است.

در کیفرخواست صادره، این شهروندان به فعالیت آموزشی و تبلیغ انحرافی مغایر و مخل به شرع مقدس اسلام از طریق انتشارکتاب، برگزاری جلسات تفسیری و نماز جمعه به صورت غیرقانونی و راه اندازی سایت ها، کانال ها و گروه ها در فضای مجازی با هدف ترویج عقاید ضاله، پخش شبهات و تضعیف مبانی شیعه و غیره متهم شده بودند. در این کیفرخواست مصادیق دیگری برای اتهامات منجمله «انکار ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام»، «انکار ولایت مطلقه فقیه»، «نفی توسل»، «نفی علم غیب پیامبر و معصومین علیهم السلام»، «نفی شهادت حضرت زهرا»، «نفی تقلید» و «رد اعتقاد به امام زمان» نیز مطرح شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...