Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

اعتراضات سراسری؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یک مادر و پسر در مشهد


  الهه شفیعی و پسرش دانیال برقی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در مشهد، علیرغم گذشت بیش از ۳ ماه از زمان دستگیری کماکان در زندان وکیل آباد مشهد در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱، الهه شفیعی و پسرش دانیال برقی، کماکان در زندان وکیل آباد مشهد در بازداشت بسر میبرند.

به گفته یک منبع مطلع پرونده این شهروندان در دادگاه انقلاب مشهد توسط قاضی موسوی در حال رسیدگی است و علیرغم گذشت ۳ ماه از زمان دستگیری تاکنون دادگاهی برای آنان برگزار نشده و قاضی پرونده با تعیین قرار وثیقه مخالفت کرده است.

این منبع در این خصوص با بیان اینکه “خانم شفیعی اکنون در بند قرنطینه زندان وکیل آباد مشهد نگهداری میشود”، به هرانا گفت: “این شهروندان توسط بازجوها با اتهام محاربه تهدید شدند و وکیلشان کماکان به پرونده ها دسترسی ندارد.”

این منبع در ادامه افزود: “خانم شفیعی سرپرست خانواده است و دو دختر دیگر هم دارد. یکی از دختران برای اینکه به پیش مادرش منتقل شود در اعتراضات حاضر میشود که پس از بازداشت به بهزیستی منتقل شده است.”

الهه شفیعی ۳۸ ساله و پسرش دانیال برقی ۱۹ ساله در تاریخ ۳۰ شهریور در جریان اعتراضات سراسری در خیابان سناباد مشهد بازداشت و پس از یک ماه، از بازداشتگاه سپاه به زندان وکیل آباد این شهر منتقل شدند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...