Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

میریوسف یونسی، پدر على یونسى در شاهرود بازداشت شد


 – میریوسف یونسی، پدر على یونسى، دانشجوی محبوس در زندان اوین امروز چهارشنبه ۷ دی، توسط ماموران امنیتی در منزل پدری خود در شاهرود بازداشت شد.

به گزراش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۱، میریوسف یونسى، پدر على یونسى، دانشجوی زندانی دانشگاه صنعتی شریف بازداشت شد.

رضا یونسی، فرزند دیگر وی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود اظهار داشت: «میریوسف یونسى، پدر على یونسى، امروز صبح توسط شش مامور لباس شخصى بدون ارائه حکمى در منزل مادربزرگ و پدربزرگم در شاهرود بازداشت شد.»

تاکنون از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

در خصوص على یونسى فرزند آقای یونسی گفتنی است؛ وی برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶ است. همچنین او با کسب مدال طلا در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک که در چین برگزار شد به مقام نخست دست یافت. علی یونسی به همراه دانشجوی بازداشتی دیگر این دانشگاه به نام امیرحسین مرادی بیش از ۸۰۰ روز را در بازداشت و بلاتکلیفی سپری کردند و هم اکنون در زندان اوین در حال تحمل دوران محکومیت خود هستند.

به گفته مصطفی نیلی، وکیل مدافع این افراد، «این دو دانشجوی نخبه دانشگاه شریف در دادگاه بدوی به اتهام تخریب به ۱۰ سال، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی ۵ سال و تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده بودند که دادگاه تجدید نظر، عینا این حکم را تائید کرده و بر این اساس؛ حکم اشد، یعنی ۱۰ سال حبس قابل اجرا خواهد بود.»

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...