Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

اعتراضات سراسری؛ بازداشت امیرحسین پورعفتیان در رشت


  امیرحسین پورعفتیان اوایل آبان ماه، همزمان با مراسم چهلم مهسا امینی توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شد. گفته میشود آقای پورعفتیان در زمان بازداشت در پی شلیک گلوله و ضرب و شتم مجروح شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیرحسین پورعفتیان توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “آقای پورعفتیان در تجمعات اعتراضی شب چهلم مهسا امینی در رشت بر اثر شلیک گلوله و ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی مجروح و سپس بازداشت شد. بی خبری از وضعیت و محل نگهداری وی موجب افزایش نگرانی خانواده او شده است.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

امیرحسین پورعفتیان پیش از این نیز بابت فعالیت های خود سابقه احضار و بازداشت را داشته است.

امیبرحسین پورعفتیان، ۲۵ ساله و کارگر است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...