Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

صدور احکام بدوی برای ۹۳ تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در قزوین


 رئیس کل دادگستری استان قزوین از صدور احکام بدوی برای ۹۳ تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری توسط دادگاه های کیفری ۲ و انقلاب این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، رئیس کل دادگستری استان قزوین از صدور احکام بدوی برای ۹۳ تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در این استان خبر داد.

علی شعبانی در این خصوص گفت: “پس از بازداشت معترضات روند رسیدگی به اتهامات آنها در مراجع مختلف قضایی بخصوص دادسراها تسریع و پرونده آن‌ها با صدور کیفرخواست به دادگاه‌های انقلاب و کیفری ۲ ارسال شد. این دادگاه ها نیز در خصوص برخی از این متهمان احکام بدوی صادر کردند.”

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: “عناوین اتهامی این افراد اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی، تجمع غیرقانونی، اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور، اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، نشر اکاذیب رایانه‌ای، اخلال در نظم و آسایش عمومی و…بوده است.”

این مقام ارشد قضایی استان قزوین همچنین عنوان کرد: “تاکنون کیفرخواست ۲۳۷ نفر از متهمان اعتراضات اخیر صادر و پرونده آن‌ها جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.”

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...