Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از تداوم بازداشت علی اکبر خوش کنار در زندان زاهدان


  – علی اکبر خوش کنار، علیرغم گذشت ۹۲ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان زاهدان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد. وی پیشتر در روز سه شنبه ۵ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در چابهار بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، علی اکبر خوش کنار، در زندان زاهدان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر میبرد.

علی‌ اکبر خوش‌ کنار، متولد ۱۳۸۰، فرزند فقیرمحمد و اهل قصرقند، پیشتر در تاریخ ۵ مهرماه امسال در جریان اعتراضات مردمی در چابهار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس در تاریخ ۸ مهر، به زندان زاهدان منتقل شد.

بر اساس این گزارش، آقای خوش کنار به آتش زدن بانک ملی چابهار، حمله به فرمانداری، ایجاد راهبندان در سطح شهر و لیدری اعتراضات متهم شده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...