Translate

۱۴۰۱ دی ۹, جمعه

اعتراضات سراسری؛ بازداشت مجدد مهدی شکی مشهدی در مشهد


 – طی روزهای اخیر مهدی شکی مشهدی، شهروند ساکن مشهد برای دومین بار در رابطه با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و پس از دو روز آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی شکی مشهدی مجددا توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند با اعلام این خبر به هرانا گفت: “آقای شکی مشهدی پس از دو روز آزاد شده است.”

آقای شکی مشهدی، پیشتر در تاریخ ۱۶ مهرماه امسال توسط نیروهای امنیتی نیز همراه با ضرب و شتم در مشهد بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ ۴ آذرماه با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی به صورت موقت و تاپایان مراحل دادرسی از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شده بود.

پیشتر یک منبع نزدیک به خانواده آقای شکی مشهدی به هرانا گفته بود: “مهدی شکی مشهدی پس از بازداشت ۴۰ روز در بازداشتگاه اطلاعات مشهد و ۱۰ روز در بند ۶/۱ زندان وکیل آباد مشهد سپری کرد.”

این منبع مطلع پیشتر در رابطه با عناوین اتهامی مهدی شکی مشهدی اعلام کرده بود: “اتهامات عنوان شده علیه این شهروند توهین به رهبری، همکاری با گروه های علیه نظام، تشویش اذهان عمومی و حضور در اعتراضات بر علیه جمهوری اسلامی عنوان شده که وی هیچ یک از این عناوین اتهامی را نپذیرفته است.”

علاوه براین، یک منبع نزدیک به این شهروند ضمن بیان اینکه “آقای شکی مشهدی پس از هر بار بازداشت، حقوق مزایای دریافتی وی به شدت کاهش یافته، همچنین از خدمت در پست اصلی خود محروم شده است” از سوابق بازداشت این شهروند به هرانا گفت: “مهدی شکی مشهدی اولین بار در سال ۹۶ در شهر گرگان بازداشت و به زندان امیرآباد گرگان منتقل شد و پس از ۹ ماه به بند ۶/۱ زندان وکیل آباد مشهد منتقل و پس از ۶ ماه آزاد شد. علاوه براین، در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۸، به دلیل همراهی با اعضا بیانیه ۱۴ و با اتهامات توهین به رهبری، همکاری با گروه های مخالف نظام، تشویش اذهان عمومی و برگزاری جلسات مخفی بر علیه نظام، بازداشت و پس از تحمل ۳ ماه انفرادی، اوایل مردادماه ۹۸ به بند عمومی زندان وکیل آباد منتقل شد. وی نهایتا ۱ مهرماه ۹۸، با تودیع وثیقه ی ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. نهایتا در دادگاه انقلاب مشهد از اتهامات انتسابی تبرئه شد.”

این منبع مطلع افزود: “مهدی شکی مشهدی مجددا در آذر ماه ۹۸، بازداشت و تیرماه ۹۹ از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد. به علاوه در مرداد ماه ۱۴۰۰، به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی جهت حمایت از مردم خوزستان در پارک ملت مشهد بازداشت و پس از ۴۰ روز با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

آقای شکی مشهدی، متولد ۴ مردادماه ۱۳۶۵ در علی آبادکتول استان گلستان، دارای مدرک کاردانی، متاهل، پدر یک دختر ۱۳ ساله و یک پسر ۸ ساله، کارمند علوم پزشکی خراسان رضوی و ساکن مشهد است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...