۱۴۰۱ دی ۴, یکشنبه

سعید مدنی به ۹ سال حبس محکوم شد


 – سعید مدنی، نویسنده، جامعه شناس و زندانی سیاسی سابق، توسط دادگاه انقلاب تهران به ۹ سال حبس محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۸ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود. وی هم اکنون در زندان اوین محبوس است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، سعید مدنی، نویسنده، جامعه شناس و زندانی سیاسی سابق به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم صادر و به وی ابلاغ شده، آقای مدنی از بابت اتهامات «تشکیل و اداره گروه‌های معاند نظام» به ۸ سال حبس و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به ۱ سال حبس محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۸ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

در این گزارش آمده است، سعید مدنی پیشتر برابر کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهید مقدس به ریاست محمد نصیرپور، به تشکیل و اداره گروه های معاند نظام، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران متهم شده بود که رسیدگی به اتهامات ۱۵ آبان سال جاری در دو جلسه صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت امسال، سعید مدنی، نویسنده، جامعه شناس و زندانی سیاسی سابق، بازداشت شد. خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی “ارتباط مشکوک خارجی و اقدامات ضدامنیتی” را از دلایل بازداشت او عنوان کرد. آقای مدنی پس از دو ماه بازداشت در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین به بند ۴ زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است، سعید مدنی، جامعه شناس، نویسنده و زندانی سیاسی سابق تاکنون پژوهش‌هایی در زمینه مسایل اجتماعی ایران از جمله فقر و نابرابری، اعتیاد، کودک آزاری، خشونت علیه زنان، تن فروشی، رفاه اجتماعی و امثال آن را در زمینه اجتماعی منتشر کرده است. وی در سال‌های ۱۳۷۳، ۱۳۷۹، ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

همچنین در تاریخ ۷ دیماه ۱۴۰۰، گذرنامه آقای مدنی در فرودگاه ضبط شده و از خروج وی از کشور جلوگیری شد. گفته می‌شود که آقای مدنی برای فرصت مطالعاتی یک ساله در دانشگاه ییل عازم ایالات متحده آمریکا بوده است. این جامعه شناس ۲ روز قبل از پرواز حدود ۴ ساعت در ساختمانی متعلق به وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته و به او گفته بودند ممانعتی برای خروجش از کشور وجود ندارد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر