۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

بازداشت پر تعداد شهروندان در زاهدان


  طی روزهای اخیر، تعداد پر شماری از شهروندان در زاهدان توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شدند. خبرگزاری های وابسته به نهادهای امنیتی با انتشار چند گزارش مجموعا از بازداشت ۶۴ نفر خبر داده و افراد بازداشت شده را “ارازل و اوباش”، “سارقان مسلح”، “عوامل مرتبط با خارج از کشور و یک گروه تروریستی” خوانده اند. با این حال خبرگزاری حال وش از بازداشت دستکم ۱۰۴ تن از شهروند بلوچ خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تعداد پرشماری از شهروندان در زاهدان توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شدند.

طی روزهای اخیر، خبرگزاری فارس با انتشار ۲ خبر جداگانه این شهروندان را “ارازل و اوباش، عوامل مرتبط با خارج از کشور” خوانده و مدعی شد: “۹ تن از این افراد مستقیما با معاندین خارج کشور در ارتباط بودند و تحت آموزش‌ های آنها قرار داشته‌ اند که در این زمینه پاداش‌ هایی هم دریافت می‌ کردند، در پی عملیات نیروهای انتظامی بازداشت شدند. علاوه براین، ۴۰ تن از این افراد توسط نیروهای سپاه و فراجا سیستان و بلوچستان بازداشت شدند.”

علاوه براین، امروز چهارشنبه ۱۴ دی ماه، فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان با انتشار اطلاعیه‌ ای از بازداشت تعدادی از شهروندان تحت عنوان “یک تیم تروریستی وابسته به معاندین” در این استان خبر داد.

در خبری دیگر، محمدرضا نصیری رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان از بازداشت ۱۵ شهروند خبر داد و مدعی شد: “این شهروندان سارق مسلح در زاهدان هستند.”

این درحالی است که خبرگزاری حال وش که اخبار مرتبط با استان سیستان و بلوچستان را منتشر میکند، مدعی است که تعداد بازداشت شدگان بیش از تعداد اعلام شده از سوی خبرگزاری های داخلی میباشد و تعداد این بازداشت شدگان را دستکم ۱۰۴ تن اعلام کرده است، که هویت ۵ تن از این شهروندان توسط این خبرگزاری احراز شده است.

در این گزارش هویت این شهروندان محمد براهویی، الیاس براهویی، نعمت الله سرگلزایی، احسان سرگلزایی و علی براهویی عنوان شده است.

افزون براین، حال وش ضمن بیان اینکه این شهروندان بازداشتی از شهروندان عادی این استان هستند اظهارات مقامات امنیتی و انتظامی را رد کرده است.

براساس این گزارش، طی چهار روز گذشته، دستکم ۱۰۴ شهروند در محلات مختلفی در زاهدان از جمله بازار مشترک، خیابان کوثر، بعثت و پارک کودک و مناطق دیگر توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شدند.

تا لحظه تنظیم این گزارش از هویت، دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر