۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کامیار فکور و سروناز احمدی برگزار شد

 


 روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کامیار فکور، فعال کارگری و همسرش سروناز احمدی، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات کامیار فکور و سروناز احمدی برگزار شد.

در جریان این جلسه که روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شده است، آقای فکور و خانم احمدی از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به دفاع از خود پرداخته اند.

بر اساس مطلبی که سروناز احمدی در صفحه شخصی خود منتشر کرده است، “به دلیل عدم ثبت پرونده خانم احمدی و همسرش آقای فکور در سامانه ثنا، وکیل آنها امکان اعلام وکالت و حضور در جلسه دادگاه را پیدا نکرده است.”

کامیار فکور، فعال کارگری و سروناز احمدی دانش‌ آموخته کارشناسی ارشد مددکاری دانشگاه علوم بهزیستی در ولنجک تهران و فعال حقوق کودکان، در تاریخ ۱۵ آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند. خانم احمدی در تاریخ ۱۶ آذر ماه، با تودیع قرار وثیقه بطور موقت آزاد شد.

کامیار فکور پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر