۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

بهبهان؛ بازداشت مژگان ولیان زاده به دلیل تصویربرداری از «آمر به معروف»


 روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه، مژگان ولیان زاده، شهروند ساکن بهبهان به دلیل ضبط ویدئویی از یک فرد که به بهانه “امر به معروف و نهی از منکر” برای وی ایجاد مزاحمت کرده بود، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱، مژگان ولیان زاده، شهروند ساکن بهبهان بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند در تشریح نحوه بازداشت خانم ولیان زاده به هرانا گفت: “روز یکشنبه ۱۱ دی ماه، مژگان به همراه مادر خود به یک مغازه طلا فروشی رفته بودند که یک زن در آنجا به نوع پوشش آنها دخالت میکند. مژگان از این موضوع فیلم میگیرد و این فیلم در شبکه های اجتماعی منتشر میشود. نهایتا روز چهارشنبه، خانم ولیان زاده توسط نیروهای اطلاعات سپاه و انتظامی همراه با ضرب وشتم در منزل پدری خود بازداشت و به زندان سپیدار اهواز منتقل میشود.”

به گفته این منبع مطلع، مژگان ولیان زاده در همان روز در شعبه یک کیفری دادگستری بهبهان به ریاست صاحب مرادی تفهیم اتهام شده است.

کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر