۱۴۰۱ دی ۱۲, دوشنبه

اخراج از محل کار و معوقات مزدی؛ خودکشی دو کارگر در ارومیه و ایلام


 یک کارگر شهرداری ارومیه در پی مشکلات معیشتی و عدم دریافت مطالبات مزدی خود، دست به خودکشی زد و جانش را از دست داد. همچنین یک کارگر پیمانکاری پتروشیمی چوار ایلام، در پی اخراج از محل کار از طریق خوردن قرص برنج دست به خودکشی زد و جانباخت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، طی هفته گذشته، یک راننده استیجاری شهرداری ارومیه دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.

نماینده کارگران قراردادی و شرکتی کشور انگیزه این کارگر از اقدام مذکور را “فشار اقتصادی و معوقات مزدی” عنوان کرد.

رامین اناری همچنین اظهار داشت: “افزایش فشار اقتصادی در چند ماه اخیر در کنار نبود امنیت شغلی آمار خودکشی بین کارگران را افزایش داده است. در چنین وضعیتی که حتی با حقوق ماهیانه هم نمی‌توان روزگار گذراند، معوقات حقوقی ضربه‌ ی بسیاری به کارگران می‌زند و آن‌ ها را تحت چنان فشاری قرار می‌دهد که گاهی به راهی می‌ روند که دیگر بازگشتی ندارد.”

نماینده کارگران قراردادی و شرکتی کشور همچنین به خودکشی کارگر شرکتی پتروشیمی چوار ایلام اشاره و دلیل این اقدام او را “اخراج از محل کار” عنوان کرد.

هویت این کارگر “آرش تبرک” عنوان شده است.

رئیس روابط عمومی پتروشیمی چوار ایلام، در واکنش به خبر خودکشی آقای تبرک مدعی شد: “خودکشی این کارگر ربطی به ممنوع‌ الورودی او نداشته و به دلیل مسائل شخصی بوده است! این کارگر شنبه سر کار آمد و یکشنبه نیامد و بعد اقدام به خودکشی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر