۱۴۰۱ دی ۱۲, دوشنبه

ویدا ربانی، روزنامه نگار به ۷ سال و ۳ ماه حبس محکوم شد


  ویدا ربانی، روزنامه نگار توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به هفت سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، شش سال حبس برای وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ویدا ربانی، روزنامه نگار به حبس محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به علی مجتهدزاده، وکیل مدافع وی ابلاغ شده است، خانم ربانی از بابت اتهام”اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به شش سال حبس و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به پانزده ماه حبس محکوم شد.

درصورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد یعنی شش سال حبس برای وی قابل اجرا خواهد بود.

علی مجتهدزاده، وکیل خانم ربانی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر، بیان داشت که به رای صادره اعتراض خواهد کرد.

این روزنامه نگار پیشتر در تاریخ ۲ مهرماه امسال توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشتشده بود.

ویدا ربانی پیشتر از بابت فعالیت های خود، سابقه بازداشت و محکومیت را نیز داشته است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر