۱۴۰۱ دی ۱۶, جمعه

ماهان جلال دوست از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد


 – ماهان جلال دوست، شهروند ساکن تهران امروز پنجشنبه ۱۵ دی ماه، از زندان رجایی شهر کرج با تودیع قرار وثیقه به مرخصی وصل به آزادی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱، ماهان جلال دوست، شهروند ساکن تهران از زندان رجایی شهر کرج به مرخصی اعزام شد.

با وصل این مرخصی به آزادی که با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صورت گرفته است، آقای جلال دوست دیگر به زندان باز نخواهد گشت.

ماهان جلال دوست در تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به “اتهام تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و ضبط خودرو شخصی، تلفن همراه و کامپیوتر به نفع دولت محکوم شده بود. نهایتا این حکم در تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰، در دادگاه تجدیدنظر مجازات ضبط خودروی شخصی را نقض و الباقی حکم وی عینا تایید شد. وی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱ اجرای احکام زندان اوین جهت تحمل حبس احضار و راهی زندان اوین شده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی در رابطه وضعیت آقای جلال دوست در زمان تحمل حبس وی به هرانا گفت: “وی ابتدا به بند ۸ زندان اوین منتقل شد و چندی بعد توسط دادیار ناظر زندان ممنوع التماس شده بود. وی سپس در اواخر مهرماه سال جاری به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.”

ماهان جلال دوست در تاریخ ۱۷ آبان ماه، به بیمارستان امین آباد منتقل و پس از ۸ روز به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شد.

 این منبع مطلع افزود: “آقای جلال دوست پس از بازگشت به زندان رجایی شهر با گشایش پرونده جدیدی به اتهام “اختلال در نظم زندان” مواجه شد که از این پرونده با قرار کفالت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده است.”

ماهان جلال دوست در تاریخ ۲ آذرماه ۹۹ در خیابان ولیعصر تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی منتقل شد. وی یک روز بعد به بند ۴ زندان اوین منتقل شدند. گفته می‌شود که آقای جلال دوست در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم و توهین قرار گرفته است. همچنین مامورین پس از بازداشت، خودروی آقای جلال دوست و وسایل شخصی وی و خانواده اش از جمله تلفن همراه را ضبط کرده بودند.

آقای جلال دوست از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی جعفری مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و در تاریخ ۲۳ آذرماه آخرین دفاعیات خود را ارائه کرده بود.

ماهان جلال دوست در تاریخ ۱۵ دیماه ۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر