۱۴۰۱ بهمن ۱۸, سه‌شنبه

اعتراضات سراسری؛ محمد فتاحی به حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد


 محمد فتاحی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر توسط دادگاه انقلاب آمل به دو سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد فتاحی به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که در تاریخ ۲۶ دی ماه، توسط دادگاه انقلاب آمل به ریاست قاضی ایمان حسن زاده صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای فتاحی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” و “تبلیغ علیه نظام” به دو سال حبس تعزیری، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروند در تاریخ ۲۹ آذرماه برگزار شد.

محمد فتاحی، در تاریخ ۱۶ آبان ماه، به دلیل شرکت در مراسم چهلم غزاله چلابی، یکی از جانباختگان اعتراضات سراسری توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری منتقل شد. وی در تاریخ ۲۶ آبان ماه پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان آمل منتقل شد.

آقای فتاحی نهایتا در تاریخ چهارم دی ماه، با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آمل آزاد شد.

یک منبع مظلع در این خصوص به هرانا گفت: “بازداشت آقای فتاحی توسط نیروهای لباس شخصی، با ضرب و شتم همراه بوده و وی به مدت ۱۰ روز در سلول انفرادی نگهداری شده است.”

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر