Translate

۱۴۰۱ بهمن ۲۳, یکشنبه

فرهاد میثمی آزاد شد


  فرهاد میثمی، فعال مدنی که در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد، ساعتی پیش از این زندان بصورت پیش از موعد آزاد شد. آزادی این زندانی پس از چند سال تحمل حبس و در حالی که در شرایط تعذیه محدود و ضعف جسمی به سر می برد صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  جمعه ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، فرهاد میثمی، فعال مدنی که در حال تحمل محکومیت خود از بابت پرونده مفتوح شده سال ۹۷ بود به صورت پیش از موعد از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

کماکان جزییات آزادی پیش از موعد آقای فرهادی مشخص نیست. اما محتمل است آزادی وی به دنبال صدور بخشنامه «عفو» زندانیان صورت پذیرفته باشد.

هر چند نزدیکان آقای فرهادی به هرانا گفتند وی درخواست عفوی ارائه نکرده است و حتی در تمام سالهای گذشته نیز به مرخصی اعزام نشده بود.

آقای میثمی که در حال تحمل چهارمین سال از حبس خود بود، از چند ماه قبل با درخواست آزادی تعدادی از زندانیان به محدود کردن تغذیه خود روی آورد. این مسئله به کاهش شدید وزن وی منتهی شد. انتشار تصاویر بدن نحیف این زندانی در روزهای اخیر موجی از نگرانی و حمایت افکار عمومی از این زندانی را ایجاد کرده بود.

در روزهای اخیر تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و غیرسیاسی بصورت پیش از موعد یا حتی قبل از صدور حکم، از زندان آزاد شدند یا از مختومه شدن پرونده خود مطلع شدند. تعداد این زندانیان بصورت دقیق مشخص نیست اما قوه قضاییه خبر داده است که این روند تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.پیش از این رئیس قوه قضائیه در نامه ای به علی خامنه ای پیشنهاد عفو موردی و معیاری هزاران زندانی از جمله بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ را ارائه و این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی با تعیین شروطی مورد موافقت علی خامنه ای قرار گرفت. جزییات تکمیلی در مورد آمار کلی افرادی که با اعمال این دستورالعمل آزاد می شوند، تا کنون توسط نهادهای متولی اطلاع رسانی نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...