Translate

۱۴۰۱ بهمن ۲۲, شنبه

آزادی معترضان؛ حسین یزدی، خبرنگار از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد


 جمعه بیست و یکم بهمن ماه، حسین محمدی یزدی،‌خبرنگار و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد. وی اواسط آذر ماه در اصفهان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  جمعه بیست و یکم بهمن ماه ۱۴۰۱، حسین محمدی یزدی، خبرنگار از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد.

کماکان جزییات آزادی پیش از موعد این زندانی مشخص نیست. اما محتمل است آزادی آقای یزدی به دنبال صدور بخشنامه «عفو» بازداشت شدگان اعتراضات سراسری (بازداشت شدگان حدفاصل ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱ تا ۱۶ بهمن ۱۴۰۱) صورت پذیرفته باشد.

حسین محمدی یزدی، خبرنگار، مدیر مسئول سایت مبین ۲۴ و کانال خبری ایران تایمز، در تاریخ چهاردهم آذر ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در اصفهان بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ ۵ دی ماه، به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد.

این خبرنگار پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به یکسال حبس تعزیری، دو سال ابطال گذرنامه و ممنوعیت خروج از کشور و همچنین شرکت در دوره مدیریت رفتار و مهارت دانش محکوم شد.

پیش از این رئیس قوه قضائیه در نامه ای به علی خامنه ای پیشنهاد عفو موردی و معیاری هزاران زندانی از جمله بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ را ارائه و این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی با تعیین شروطی مورد موافقت علی خامنه ای قرار گرفت. جزییات تکمیلی  در مورد آمار کلی افرادی که با اعمال این دستورالعمل آزاد می شوند، تا کنون توسط نهادهای متولی اطلاع رسانی نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...