Translate

۱۴۰۱ بهمن ۲۳, یکشنبه

اتهامات “محاربه و افساد فی الارض”؛ صدور کیفرخواست پرونده فرهاد و فرزاد طه زاده


 کیفرخواست پرونده فرهاد طه زاده و فرزاد طه زاده، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر صادر و پرونده آنها به شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده شد. این دو برادر، چندی پیش توسط شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان از بابت اتهامات “محاربه و افساد فی الارض” تفهیم اتهام شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیفرخواست پرونده فرهاد و فرزاد طه زاده، از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، صادر شد.

یک منبع نزدیک به خانواده طه زاده به هرانا گفت: «چندی پیش، فرهاد و فرزاد در پرونده ای مشترک با هیمن شاهی، از بابت اتهامات “محاربه و افساد فی الارض” توسط شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه تفهیم اتهام شدند. پس از صدور کیفرخواست، پرونده آنها به شعبه سوم دادگاه انقلاب این شهر ارجاع داده شد.»

منبع مطلع افزود: «مسعود شمس نژاد و صالح نیکبخت، وکلای انتخابی فرهاد و فرزاد هستند. طرح اتهامات مذکور بر علیه این دو برادر معترض بازداشتی در حالی صورت گرفته که وکلای آنها تا همین چند روز پیش اجازه مطالعه و دسترسی به پرونده موکلانشان را نداشته اند.»

فرهاد و فرزاد طه زاده، پیشتر در رابطه با اعتراضات سراسری در اشنویه بازداشت و سپس به زندان ارومیه منتقل شدند. از مصادیق اتهامی این افراد کماکان اطلاعی در دست نیست.

طرح اتهاماتی همچون “محاربه و افساد فی الارض” میتواند به صدور حکم اعدام برای متهمان منجر شود.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...