Translate

۱۴۰۱ بهمن ۲۳, یکشنبه

زمان فدایی، نوکیش مسیحی از زندان اوین آزاد شد


 – روز چهارشنبه نوزدهم بهمن ماه، زمان (صاحب) فدایی، نوکیش مسیحی از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه نوزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱، زمان (صاحب) فدایی، نوکیش مسیحی از زندان اوین آزاد شد.

کماکان جزییات آزادی پیش از موعد این شهروند مشخص نیست. اما محتمل است آزادی آقای فدایی به دنبال صدور بخشنامه «عفو و کاهش مجازات عمومی» صورت پذیرفته باشد.

زمان فدایی به همراه چهار شهروند مسیحی دیگر به نام‌های محمدعلی مسیب زاده، محمدرضا امیدی، یوسف ندرخانی و همسرش، در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵، در مراسم کلیسایی در رشت توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد.

آقای فدایی سپس در تاریخ سوم تیر ماه ۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، به ریاست قاضی احمدزاده، از بابت اتهام “اداره و تشکیل کلیسای خانگی” به ده سال حبس محکوم شد. بعد از درخواست اعاده دادرسی، در تاریخ دوم تیرماه ۹۸، محکومیت وی به شش سال حبس کاهش یافت.

این نوکیش مسیحی در شهریورماه ۹۸ جهت اجرای حکم حبس راهی زندان اوین شد. حکم ۸۰ ضربه شلاق این نوکیش مسیحی در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه ۹۹ در دادسرای «شهید مقدس» اوین به اجرا درآمد.

پیش از این رئیس قوه قضائیه در نامه ای به علی خامنه ای پیشنهاد عفو موردی و معیاری هزاران زندانی از جمله بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ را ارائه و این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی با تعیین شروطی مورد موافقت علی خامنه ای قرار گرفت. جزییات تکمیلی  در مورد آمار کلی افرادی که با اعمال این دستورالعمل آزاد می شوند، تا کنون توسط نهادهای متولی اطلاع رسانی نشده است.

 

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...