۱۴۰۱ بهمن ۱۸, سه‌شنبه

مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم؛ ۶۱ دانش آموز به مراکز درمانی منتقل شدند


  دوشنبه هفدهم بهمن ماه، مجید محبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از انتقال ۶۱ دانش آموز قمی با علائم مسمومیت از ۸ مدرسه به مراکز درمانی استان خبر داد. در همین راستا به جهت بررسی دلایل بروز مسمومیت در مدارس قم، تمامی واحدهای آموزشی تحت نظارت اداره آموزش و پرورش این شهر، فردا و پس فردا بصورت مجازی فعالیت میکنند. این چندمین بار است که مسمومیت دانش آموزان در مدارس قم اطلاع رسانی میشود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر ایران،  دوشنبه هفدهم بهمن ماه ۱۴۰۱، ۶۱ دانش آموز در مجموع ۸ مدرسه در قم دچار مسمومیت شدند.

مجید محبی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در این خصوص عنوان کرد: “از صبح امروز ۶۱ دانش آموز با علائم مسمومیت تنفسی از مجموع ۸ مدرسه قم توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. حال عمومی عمده دانش آموزان مساعد گزارش شده و بیشتر دچار اضطراب و استرس بودند.”

وی با بیان اینکه در صورت پایداری حال عمومی دانش آموزان از بیمارستان مرخص میشوند، افزود: “تاکنون ۲۰ نفر از این دانش آموزان بعد از بهبودی کامل با نظر کادر درمان راهی منزل شدند.”

محبی با بیان اینکه نمی توانیم به طور قطعی در خصوص عامل مسمومیت اظهار نظر کنیم، مدعی شد: “علائمی از وجود گاز منواکسید کربن در مدارس مشاهده شده اما به طور قطعی نمی توانیم همه مسمومیت ها را ناشی از گاز منواکسید کربن بدانیم لذا انجام آزمایشات ادامه دارد.”

در همین راستا، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش قم اعلام کرد: به جهت بررسی دلایل بروز مسمومیت در مدارس قم و درخواست اولیای دانش آموزان، تمامی واحدهای آموزشی تحت نظارت این اداره کل فردا و پس فردا سه شنبه و چهارشنبه بصورت مجازی فعالیت میکنند.

این چندمین بار است که در روزهای اخیر دانش آموزان قم دچار مسمومیت میشوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر