۱۴۰۱ بهمن ۲۰, پنجشنبه

نرگس ظریفیان و سجاد شکری آزاد شدند


  نرگس ظریفیان، از معترضین به حجاب اجباری روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه از زندان اوین آزاد شد. همچنین سجاد شکری، فعال کارگری ساکن کرج که پیشتر با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود،  چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه در پی حضور در دادسرای تهران از آزادی خود مطلع شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱، نرگس ظریفیان از زندان اوین آزاد شد.

کماکان جزییات آزادی پیش از موعد خانم ظریفیان مشخص نیست. اما محتمل است آزادی وی به دنبال صدور بخشنامه «عفو» صورت پذیرفته باشد.

خانم ظریفیان در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۹۸ بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.

وی سپس بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به تحمل یک سال حبس محکوم و در تاریخ ۱۸ مرداد سال جاری جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد.

از سوی دیگر،  چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه، پس از حضور سجاد شکری، فعال کارگری در شعبه چهار بازپرسی دادسرای تهران و در پی صدور بخشنامه «عفو»، حکم آزادی‌ به وی ابلاغ شد.

آقای شکری در تاریخ ۲۱ خردادماه امسال، توسط نیروهای امنیتی، در مقابل منزل شخصی خود در کرج بازداشت و روز پنجشنبه ۲ تیرماه با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شده بود.

پیش از این رئیس قوه قضائیه در نامه ای به علی خامنه ای پیشنهاد عفو موردی و معیاری هزاران زندانی از جمله بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ را ارائه و این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی با تعیین شروطی مورد موافقت علی خامنه ای قرار گرفت. جزییات تکمیلی در مورد آمار کلی افرادی که با اعمال این دستورالعمل آزاد می شوند، تا کنون توسط نهادهای متولی اطلاع رسانی نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر