Translate

۱۴۰۲ تیر ۱۹, دوشنبه

مصدومیت یازده کارگر در سایه فقدان ایمنی کار


 در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار، یازده کارگر از جمله نه آتش نشان در شهرهای بندرعباس و کرمان در حین انجام کار دچار مصدومیت شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز دوشنبه نوزدهم تیرماه ۱۴۰۲، هشت آتش نشان در حین انجام کار دچار مصدومیت شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این خصوص گفت: “به دنبال گزارش آتش سوزی در مجتمع صنعتی خلیج فارس واقع در غرب بندرعباس تیم واکنش سریع و امدادی اورژانس استان به محل آتش سوزی اعزام شدند.”

رویا جهانگیری در ادامه افزود: “در پی وقوع این حادثه هشت نفر از عوامل آتش نشانی و اطفاء حریق دچار مصدومیت شدند که یکی از آنها دچار سوختگی سطح ۳ شده و ۷ نفر دیگر نیز به علت آثار ناشی از گرما زدگی توسط عوامل اورژانس درمان شدند.”

به گفته وی، بر اساس ارزیابی هوایی اورژانس بندرعباس از پنج مخزن همجوار، ۲ مخزن منفجر شده و آتش سوزی گسترده ای رخ داده است.

همچنین مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در اینباره گفت: “آتش سوزی چهار واحد از مخازن شرکت پالایش نفت آفتاب بندرعباس در حدود ساعت ۱۴ امروز آغاز شد که پیگیری‌ های لازم انجام شد. اکنون و پس از گذشت سه ساعت، این حریق به طور کامل اطفاء شده و مرحله خنک سازی مخازن درحال انجام است.”

مصدومیت سه کارگر در کارخانه یخ سازی کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز دوشنبه نوزدهم تیرماه ۱۴۰۲، سه کارگر از جمله یک آتش نشان در حین کار در کرمان مصدوم شدند.

مدیر عامل آتش نشانی کرمان در این خصوص گفت: “در ساعت ۵:٢٠ صبح امروز در پی طی اطلاع رسانی به سامانه ۱۲۵، مبنی بر وقوع حادثه در کارخانه یخ سازی واقع در خیابان مصطفی خمینی کرمان، دو ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.”

ابراهیم بابایی در ادامه افزود: “بر اثر نشت گاز آمونیاک در این کارخانه یخ سازی یک آتش نشان دچار عارضه پوستی و دو کارگر دیگر کارخانه نیز در تماس مستقیم با این گاز دچار مسمومیت و به بیمارستان منتقل شدند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...