Translate

۱۴۰۲ مرداد ۱۸, چهارشنبه

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی رحیم شمعی در زندان مهاباد


 رحیم شمعی، شهروند اهل مهاباد علیرغم گذشت بیش از هشت ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان مهاباد بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، رحیم شمعی، شهروند اهل مهاباد کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان این شهر بسر میبرد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “آقای شمعی از دسترسی به وکیل تعیینی محروم مانده است. همچنین تاکنون جلسه دادگاهی وی برگزار نشده است.”

آقای شمعی در تاریخ دهم آذرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری، پس از احضار به سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد. وی پس از اتمام مراحل بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات در ارومیه به زندان مهاباد منتقل شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروند بازداشتی اطلاعی حاصل نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...